اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
 زندگی کودکان در فاصله 75 متری از جاده های اصلی، با احتمال 50 درصد بیشتر از نظر خطر ابتلا به آسم همراه است.
زیست بوم/ جیمز جانسون جونیور*: اگر چه کودکان 30 درصد جمعیت ما را تشکیل می دهند، اما آنها 100 درصد آینده ما هستند. به عنوان یک استاد دانشگاه، افتخار این را داشته ام که معلم و مربی برای خدمت به تعداد زیادی از جوانان باشم و هیچ لذت شخصی و یا حرفه ای بالاتر از تماشای این نوع از رشد سرمایه گذاری وجود ندارد.

امروز آغاز هفته بهداشت در EPA است و من مشتاق هستم تا تعداد زیادی از نوشته های خود را در مورد آنچه که بدون شک یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های ما در آینده کشورمان است یعنی بهداشت محیط کودکان، به اشتراک بگذارم.

در سال 1998، EPA با همراهی موسسه ملی علوم بهداشت محیط زیست (NIEHS)، برنامه تحقیقاتی پیشگیری از بیماری ها و بهداشت محیط کودکان را آغاز نمود که یکی از موفق ترین برنامه های تحقیقاتی بهداشتی در جهان بود. این موسسه یک مرکز تحقیقاتی چند رشته ای و مبتنی بر پژوهش های دانشگاهی تاسیس نمود که شامل یک شبکه ای از بهترین متخصصین و دست اندرکاران بهداشت محیط کودکان می باشند.

برنامه های این مرکز، پژوهش هایی را انجام می دهند که دانشمندان محیط زیست، دانشمندان علوم اجتماعی، متخصصان اطفال، متخصصان بهداشت عمومی و سازمان های جامعه همه را با یک هدف مشترک فراگیر به هم متصل می کند: بهبود سلامت و محیط زیست کودکان.

مثال هایی از نتایج تحقیقات پیشگامانه که از کار این گروه حاصل شده عبارتند از:

-    زندگی کودکان در فاصله 75 متری از جاده های اصلی، با احتمال 50 درصد بیشتر از نظر خطر ابتلا به آسم همراه بود(McConnell et al, EHP, 2006)

-    وجود ارتباط بین سطح پایین در معرض قرار گرفتن آرسنیک در طول دوران بارداری و تولد نوزادان کم وزن (Fei et al, Environmental Health, 2013)

-    کودکانی که قبل از تولد در معرض سطح بالایی از آفت کش chlorpyrifos قرار گرفته اند، در سن هفت سالگی نمرات تست هوش پایین تری را به خود اختصاص داده اند (Rauh et all, EHP, 2011).

   قرار گرفتن در معرض فتالات در دوران بارداری ممکن است به شکل منفی سلامت تنفسی کودک را تحت تاثیر قرار دهد و در بین کودکانی که در شهرها زندگی می کنند، خطر ابتلا به آسم را افزایش دهد (Whyatt et all, EHP, 2014)

این مراکز صراحتاً برای اتصال و پیوند محققان با کارشناسان بهداشت عمومی و پرستاران طراحی شده به طوری که نتایج کار خود را سریعا و به طور موثر به کسانی انتقال دهند که به مرحله عمل رسانده و از کودکان در هرکجا که زندگی می کنند محافظت کنند.

در 16 سال گذشته، EPA بیش از 130 میلیون دلار برای تامین مالی بیش از 30 مرکز کودک سرمایه گذاری نموده است.

در این هفته EPA نه تنها گام های بلندی را که تاکنون در حوزه تحقیقات سلامت کودکان برداشته جشن می گیرد، بلکه ما نیز دوباره خودمان را به تلاش برای تضمین زندگی سالم و امن برای تمام کودکان متذکر می سازیم. این مراکز در حال ارائه پژوهش هایی هستند که به والدین و مربیان برای رسیدن به این امر کمک خواهد نمود. این یک سرمایه گذاری با ارزش است.

* مدیر مرکز ملی تحقیقات محیط زیست EPA

مترجم: نفیسه پناهی
 
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳
 
مطالب مرتبط :
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 دی 1393برچسب:کودکان,آسم,بارداری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.